הרוב המוחלט מאיתנו נמצאים ברשתות החברתיות, עוקבים ונעקבים ,צורכים תוכן או יוצרים אותו.
כל היוצרי תוכן גם צורכים, אבל לא כל הצורכי תוכן יוצרים.
ברגע שאתם יוצרים תוכן קודם כל העוקבים שלכם רואים את זה.
איך אנחנו מרחיבים את המעגלים ומגיעים לאנשים שלא עוקבים אחרינו וגורמים להם לעקוב בצורה אורגנית בלבד?
לפניכם 11 כללים להעלאת עוקבים בצורה אורגנית
- תוכן הוא המלך – כמות או איכות?
רצוי להקפיד על העלאת תכנים מספר פעמים בשבוע – אך לעיתים עדיף להעלות בתדירות נמוכה יותר – באיכות גבוהה יותר. תוכן איכותי שהושקעה בו מחשבה עדיף מתוכן גנרי שלא מעניין אף אחד. - אז מה זה תוכן איכותי?
רילס – קטע וידאו קצר, ערוך עם סאונד וכתוביות שניתן לצלם בתוך הפלטפורמה של אינסטגרם. רילסים מקבלים חשיפה גבוהה יותר מפוסטים רגילים, והם "קופצים" לצופים רנדומליים, גם כאלה שלא עוקבים אחרי הדף. רילס איכותי – יוביל לעלייה במספר העוקבים. - סטורי – הסטורי יוצר אינגייג'מנט מיידי עם קהל העוקבים של העמוד (אפשרות לפרסם בממומן ולהגיע גם לקהל שלא עוקב). היתרון המרכזי של הסטורי הוא שהוא עולה ל24 שעות, כך שהתוכן בו יכול להיות קליל ליצירה וקליל במסרים שלו. השימוש בו הוא יום יומי ותוך כדי עשייה, אפשר לפתוח את המצלמה בזמן ההתרחשות ופשוט להעלות.
- תיוגים ושיתופים – משתמש אינסטגרם ממוצע עוקב אחרי בערך 300 אנשים, איך אינסטגרם יודעת את מי להציג לו? אלגוריתם פשוט יחסית, שממיין את מידת העניין בכל עמוד ועמוד, ולכן כדי ש"נקפוץ" לעוקבים שלנו ראשונים, אנחנו צריכים לייצר תוכן שיצור מידת עניין בעמוד שלנו. חשוב לתייג בסטורי את השותפים שלנו, את העובדים שלנו – על מנת לעודד אותם לשתף את הסטורי בעמודים הפרטיים שלהם. הדבר יביא לחשיפה של העמוד לעוקבים פוטנציאלים.
- יצירת פעילויות בסטורי – הגרלות, שאלות, שיתופי פעולה עם קהל העוקבים, כל אלה מביאים לעליה ישירה במספר העוקבים.
- גאנט עבודה קבוע מראש – לא לעבוד "רנדומלי" וב"שליפה", לא להזניח את הפיד. ליצור תוכן על בסיס קבוע, עם זמנים קבועים מראש.
- קרוסלה – כדי לראות את כל התמונות בקרוסלה, העוקב יצטרך לדפדף ימינה\שמאלה, דבר שיביא ליצירת אינטראקציה מיידית. חשוב להקפיד ליצור קרוסלה מעניינת, עם מספרים בולטים לעין (5 תמונות? 5 מספרים, כדי לא ליצור יאוש אצל העוקב) בנוסף, ליצור איזה שהוא קשר בין התמונות הנגללות.
- תגובות לפוסטים של יוצרי תוכן\עמודים אחרים – לנסות להגיב תגובות יצירתיות ושנונות על פוסטים יצירתיים ושנונים של עמודים אחרים, סטייל עיריית תל אביב ועיריית ירושלים שנמצאות בסוג של "מלחמת תגובות" כבר כמה שנים טובות, לחדד את המסר של הלקוח בעמודים השונים, ולנסות ליצור תגובות RTM מעניינות ומשעשעות. חשוב לזכור שהתגובה צריכה להיות מתאימה לעמוד, למרות שגם חברא קדישא עשו כמה תגובות לפנתיאון…
- שימוש בהשטאגים – האשטג עוזר למשתמשים לחפש ולצרוך תוכן שמתאים עבורם, כך למשל אם מישהו ירצה לראות "בגדי ים", הוא פשוט יצטרך לרשום את זה בשורת החיפוש והפוסטים שבהם יהיה התיוג יקפצו לו לפיד.
חשוב – לנסות ליצור האשטגים לכל מותג, ולאו דווקא לרכוב על הקיימים. - להיות תגובתי – לא להשאיר את העוקבים שלנו "עומדים ותלויים" – להגיב לשאלות שלהם, לענות לשאלות בהודעות הפרטיות, לעשות להם לייקים על תגובות שאהבנו. האלגוריתם יודע לזהות עמודים ש"מזניחים" את העוקבים שלהם ולהוריד להם חשיפה באופן אוטומטי.
- השתמשו במספרים אי זוגיים – מחקרים מוכיחים שמספרים אי זוגיים מושכים יותר את העין וגורמים לנו להתעכב על זה יותר ממספרים זוגיים.