טוב אז עברנו את ההלם, הבנו שהשתנו סדרי עולם, וכולנו מבינים שהולך להיות מאתגר.

 

דיברנו עם לקוחות שחלקם הקפיאו פעילות וחלקם הגבירו את השיווק הדיגיטלי. 
דאגנו לשלם לספקים שלנו – כי בדיוק ברגעים האלה צריך לפעול עפ"י ערכים של ערבות הדדית והוגנות.
לקוחות מתקשרים כל העת להתייעצויות, איך לפעול? האם כדאי להפעיל קמפיינים וכיצד להגדיל את המכירות דווקא בעת הזאת.

 

כחברת פרסום שחטפה בשבועיים האחרונים טלטלה רצינית – אנחנו מנסים להבין היכן אנו עומדים ואיך ממשיכים הלאה ואיך הופכים את המשבר להזדמנות. משימה לא פשוטה – אבל בעזרת השם אפשרית.

 

ולכן הכנו קצת עקרונות וטיפים שיעזרו לכולנו לעבור את התקופה המאתגרת בעזרת ה' בהצלחה.
אין ברירה מלבד למשוך למעלה ובכל הכוח. אחרי כל ירידה בהכרח מגיעה עלייה ואחרי כל משבר צמיחה גדולה.

אז איך הופכים את תקופת הקורונה ממשבר להזדמנות – איך פועלים לשמר פעילות ולהגדיל מכירות?

 

תנו לנו לשתף.

 

בתוך עולם הדיגיטל עם הניסיון הרב שלנו, ריכזנו 11 עקרונות על התנהלות נכונה מנקודת המבט שלנו.

 

1. זה הזמן לעבור לדיגיטל
זמן משבר יכול להפוך בקלות לזמן תכנון בניית תשתית ואף הגדלת המכירות לחלק מהעסקים.
אין לכם ערוצים דיגיטליים בסושיאל – זה הזמן לפתוח – פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, פרופיל גוגל לעסק ואולי גם אתר אינטרנט.
מרבית הפלטפורמות מן הסתם חינמיות וקלות לתפעול.

 

2. יכולים למכור? פתחו חנות אינטרנטית
יש לכם חנות פיזית? אתם יצרנים או בעלי מפעלים? יש לכם תוצרת שאתם רוצים למכור ישירות ללקוחות פרטיים?
זה הזמן לפתוח חנות אינטרנטית – מה שלא קרה בשוטף – הגיע זמנו לקרות עכשיו.
אנחנו מציעים לכם לבנות חנות אינטרנטית במחיר שווה במיוחד – גללו לסוף המאמר.

 

3. איפה אתם?!
במקום להעמיס על עצמכם בחדשות, לעקוב אחר מסלול הנדבקים החדשים ולרבוץ מול המסך – זכרו שהקהל שלכם גולש עכשיו יותר מתמיד ויישאר גם בתום המשבר.
הקפידו להישאר במודעות – שני פרסומים בשבוע באחת או יותר מהמדיות ואתם נשארים בתמונה.
זה ישאיר אתכם בעניינים וכשנחזור לשגרה יהיה קצת יותר קל.

 

4. מה שלום הלקוחות שלכם?
לא רק אנחנו בבעיה גם הלקוחות שלנו – ולכן כל לקוח שלנו שביקש להקפיא פעילות – נענה בחיוב באופו מיידי.
אנחנו מסתכלים על הטווח הארוך. וכל מה שאנחנו עושים אנחנו עושים באהבה ובטוב.
בדיוק ברגעים האלה, אנו מציעים לכל לקוחותינו סיוע ללא עלות כלל – אנחנו כאן כדי לעזור.
תרימו טלפון ללקוחות שלכם – תתעניינו בשלומם ותציעו עזרה. זה יחזור אליכם.

 

5. כן, גם היום תנו ערך ללקוחותיכם
נכון, לא כל השירותים והמוצרים שלנו רלוונטיים או זמינים למכירה היום, נכון גם שרוב הלקוחות שלנו מצמצמים הוצאות או מתמקדים ברכישה של מוצרים ושירותים הישרדותיים ובכל זאת,
אנשים מחפשים תכנים מעניינים עם ערך מוסף – זה הזמן לשחרר חלק מהסודות המקצועיים, תכנים שייתנו ללקוחות שלכם ללמוד עליכם ועל המקצועיות שלכם.
אז קדימה – תנו ערך!

 

6. קמפיינים ממומנים? זה הזמן?
אז ברור שאם אנחנו מספקים צרכים הכרחיים לתקופה הזאת – הרי שכדאי להמשיך ולפרסם.
כן, רצוי ומומלץ להתאים את התקציב ובטח את התכנים – ויתור טוטאלי על פרסום ממומן יכול להיות מכה קשה כשייגמר המשבר.
אין לכם מה למכור – שמרו על תקציב מינימלי וקדמו תכנים עם ערך מוסף.
כך תשמרו את הלקוחות שלכם במודעות.

 

7. בנו תשתית והתנפלו על משימות שנהגתם לדחות
כן, זה מאתגר, אבל זה בדיוק הזמן להתחיל ולהכין תשתית ולהתנפל על משימות שלא הצלחתם להגיע אליהם בשוטף.
תכנון קמפיינים עתידיים, התקשרות ללקוחות עבר והתעניינות כנה בשלומם, פיתוח מוצרים או שירותים חדשים, כתיבה הכנת סרטונים, תכנון שלאחר המשבר ועוד.
זה לא בהכרח קשור רק לדיגיטל – אך בהחלט יכול להוות נקודת זינוק משמעותית מיד לאחר המשבר.

 

8. וידאו וצילומי תדמית / מוצר
המשבר הוא זמן מעולה לייצר תכנים בוידאו – הסבר על מוצרים ושירותים, מוצרי הדרכה דיגיטליים, צילומי מוצרים לאתר ועוד.
תשומת הלב של הלקוחות שלנו גדולה יותר ותאפשר לנו לקבל עוקבים או לקוחות חדשים.

 

9. שיתופי פעולה
פנו לקולגות או בעלי מקצוע ועסקים הפונים לאותו קהל הלקוחות שלכם.
צרו שיתופי פעולה משלוחים משותפים או מוצרים ושירותים בבאנדל במחירים אטרקטיביים, רשימות דיוור משותפות ועוד.

 

10. תכני DIY (DO IT YOURSELF)
ישנם תחומים רבים שנפגעו באופן משמעותי – מטפלים, מאמנים ויועצים (מאמני כושר, תזונאים ועוד), אנשי מקצוע המחזיקים קליניקה או סטודיו.
מעבר למעבר לתכנים דיגיטליים ייעוץ או טיפול מרחוק ושיתופי פעולה – ניתן ורצוי לייצר תכנים של עשה זאת בעצמך.
זה גם יביא עוקבים, גם ימצב אתכם וגם יסייע לכם בבניית קהילה.

 

11. התאימו את עצמכם
תפעילו את הראש – איזו התאמה או שינוי תוכלו לעשות באחד מהשירותים או המוצרים שלכם כך שיענה על צורך או וייתן פתרון בזמן המשבר?
אם אתם עוסקים בתחום המזון וההסעדה – הציעו משלוחים, חברות דיגיטל – העבירו את הלקוחות לפעילות אונליין, יועצי אשראי – הלוואות בערבות מדינה ועוד.

 

אז מתי שהוא זה בעז"ה ייגמר..
ולכן הישארו במצב תודעתי אצל לקוחותיכם – אל תוותרו על הדיגיטל. השתמשו בעקרונות שפירטנו,
הכינו את עצמכם ליום שאחרי – מוצרים לתום המשבר, שירותים חדשים – הכנה לקראת הצמיחה!
אנחנו נמשיך לאכול, לבלות לשמוח, לרכוש ולחיות.

 

אז נכון שכולנו חווים כעת תקופה קשה, אבל בין לעבוד בפול גז או לרבוץ חסרי מעש, מדוכאים ומלאי דאגות – יש מנעד עצום באמצע.
צאו מהשוק ותתחילו להרים טלפונים, ליזום ולעשות למענכם – כי אף אחד אחר לא יעשה זאת. בדוק.

 

אז מה יש לנו להציע לכם בימים האלה?

 

קודם כל אנחנו ממש לא מנסים למכור – אז תרגישו חופשי להיוועץ בנו חינם לחלוטין – יש לנו מומחיות בהקמת אתרי אינטרנט תדמיתיים ומכירתיים, בניית אסטרטגיה שיווקית, ייעוץ עסקי, אימון מכירות, מיתוג והמון ידע בכל הנוגע לדיגיטל.

 

בנוסף יש לנו קשר עם הרבה אנשי מקצוע רלוונטיים לתחום הדיגיטל – שיהיו מוכנים לספק לכם שירותים ומוצרים במחירי קורונה וללא עלות בימים טרופים אלה.

 

ביחד נצא מחוזקים מהמצב – ערבות הדדית זה שם המשחק.
תודה לכל השותפים, הלקוחות והספקים שלנו – אנחנו כאן. תמיד.

 

על כותב המאמר: ניר בהגלי – ליווי, ייעוץ ואימון עסקי ושיווקי ליזמים, עסקים וארגונים חברתיים וחינוכיים.

מעל ל-15 שנות ניסיון בליווי ופיתוח עסקים בחברות גדולות ועסקים קטנים.
מרצה, יזם ויועץ בתחומי שיווק, אסטרטגיה, פיתוח עסקי, מכירות ומנטורינג. בוגר תואר שני (MA) בניהול תעשייתי מאוניברסיטת בר אילן

 

 

השירותים אותם אנו מציעים:

  • גיבוש אסטרטגיה תקשורתית ליח"צ ופעילות מדיה
  • ייעוץ וליווי שיווקי למנהל בית ספר
  • יזמות ושיתופי פעולה במרחב הציבורי
  • מיפוי הזירה התחרותית וגיבוש אסטרטגיה שיווקית
  • תכנית שיווקית מקורית – כולל מיתוג, נראות ושפה שיווקית
  • גיבוש תכניות למיזמים עסקיים-חברתיים והוצאתן לפועל